Uncategorized

Medicinens baksida ( biverkningar)…och Litium har tagit slut…

Har fått en ny medicin Lamotrigin. Tanken är att den ska ersätta mitt nuvarande Litium eftersom jag fått för mycket biverkningar av den samt att den slutat fungera för mig.

Vet tyvärr inte vilken av medicinerna det är , men vaknade upp med stora blåmärken på båda baksidor av armarna. Otäckt.

Kanske är det just det att jag har båda samtidigt, vet inte. Ska iaf sätta ut litiumet med start i sept detta år. Hoppas att Lamotrigin är en bra medicin för mig.

Vidare har jag läst att litiumet har tagit slut hos leverantören , det är ju oroväckande. Man får således svaret att det är restnoterat när man går till apoteket för att hämta ut sin medicin. Det är absolut inte bra på något sätt. Bipolär sjukdom kan vara dödlig och är man depressiv så är den depressionen inte att ” leka” med. Självmordstatistiken är hög. Väldigt allvarligt.

/Malin

Annonser

malinitoreboda

Är en 30 årig kvinna som lever med olika psykiatriska diagnoser. Såsom bipoläritet, ångest, social fobi och tvångssyndrom. Trots mina " hinder" strävar jag efter en så optimistisk syn på tillvaron som möjligt , då jag förstås upplever motsatsen som än mer " bromsande.
Välkommen!

You may also like...

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.